Powstały podczas II wojny światowej dla ochrony pociągów sztabowych przywożących hitlerowskich dowódców do Naczelnego Dowództwa Wojskowego "Wschód" mieszczącego się w Spale. Jest to jeden z najdłuższych schronów kolejowych, jakie zbudowano w czasie II wojny światowej.

Mógł pomieścić pociąg sztabowy liczący 12-18 wagonów. Pierwotne założenia nie zostały jednak spełnione, do bunkra nigdy nie wjechał pociąg sztabowy. Niemcy przeznaczyli schron na magazyn amunicji. Funkcja, jaką pełnił w późniejszym czasie nie zostało ostatecznie wyjaśniona a na ten temat krążą liczne legendy. Do zwiedzania udostępniony jest cały bunkier kolejowy wraz z ciekawą ekspozycją oraz bunkry techniczne.

Trasa "Bunkier w Konewce" to wyjątkowe miejsce, gdzie można zapoznać się z historią i podziwiać ogrom największych w Polsce schronów dla pociągów sztabowych. Trasa ta została wyróżniona certyfikatem Najlepszy Produkt Turystyczny 2006 roku.

Schron kolejowy i bunkry w Konewce Schron kolejowy i bunkry w Konewce Schron kolejowy i bunkry w Konewce

 

 

 

Pin It