Obowiązkowy KSeF przesunięty na 1 lutego 2026 r.
- Sejm przyjął ustawę przesuwającą termin wdrożenia obowiązkowego KSeF do 1 lutego 2026 r.
- W kolejnym etapie procesu legislacyjnego Ministerstwo Finansów zaproponuje dwuetapowe wprowadzenie obowiązku.
- To oznacza, że proces wystawiania faktur z punktu widzenia przedsiębiorców nie ulega na razie zmianie.
- Już teraz przedsiębiorcy – szczególnie mniejsi – w lokalnych urzędach skarbowych mogą zapoznawać się z funkcjonalnościami darmowych narzędzi przygotowanych przez Ministerstwo Finansów.
9 maja Sejm przyjął projekt nowelizacji ustawy o VAT, który przesuwa obowiązek wystawiania e-faktur na 1 lutego 2026 r. W następnym etapie procesu legislacyjnego przyjętą ustawą zajmie się Senat.
- Szczegóły
Urząd KNF - zaproszenie na webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów "Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie - bankowość elektroniczna dla seniorów. II edycja"
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. II edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Webinarium (spotkanie online) odbędzie się 18 czerwca 2024 roku (10:00-12:30).
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89100&p_id=18
Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium.
W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie będą przesyłane na bieżąco.
Celem spotkania online (webinarium) jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 17 czerwca 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe.
W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz
z linkiem) na spotkanie.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
- Szczegóły
Spotkanie informacyjne – Program Czyste Powietrze
Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane pozyskaniem dofinansowania na wymianę źródła ciepła oraz przeprowadzenia termomodernizacji swojego domu do udziału w spotkaniach informacyjnych dotyczących obowiązujących zasad Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”, które odbędą się:
- 16 maja o godz. 17:00 w świetlicy wiejskiej w Spale,
- 21 maja o godz. 17:00 w Domu Ludowym w Królowej Woli.
Zachęcamy do rozmów z pracownikiem Urzędu Gminy, który zajmuje się udzielaniem informacji, wypełnianiem i wysyłaniem wniosków w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Przypominamy, że Wnioskodawcy i beneficjenci Programu „Czyste Powietrze” – którzy już wymienili lub planują wymienić nieefektywne źródło ciepła w swoim domu, powinni złożyć
w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Wszystkie informacje na temat programu można uzyskać na stronach internetowych www.wfosigw.lodz.pl, www.czystepowietrze.gov.pl, zone.gunb.gov.pl.
oraz w Gminnym punkcie konsultacyjno- informacyjnym Programu Czyste Powietrze, z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Inowłódzu, ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz.
Do zobaczenia !!!
- Szczegóły
WAŻNA INFORMACJA!!!
W dniu 19 maja 2024 r. odbędzie się Bieg III RUNda Żubra w Spale.
W związku z organizacją biegu między godziną 11:00 a 16:30 będą
miały miejsce czasowe ograniczenie ruchu drogowego. Informujemy
mieszkańców ulicy Ogrodowej i Kwiatowej o utrudnieniach z wyjazdem
z posesji w niedzielę. W imieniu organizatora prosimy o wyrozumiałość.
- Szczegóły
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI – PROJEKT UCHWAŁY KOMITETU REWITALIZACJI
W dniu 13 maja 2024 r. rozpoczęliśmy konsultacje społeczne dotyczące projektu uchwały Rady Miejskiej w Inowłódzu w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz działania Komitetu rewitalizacji w gminie Inowłódz.
Osoby zainteresowane tematyką objętą zakresem konsultacji mogą składać uwagi do projektu uchwały w terminie od 13 maja 2024 r. do 16 czerwca 2024 r.:
- w formie pisemnej poprzez formularz (dostępny do pobrania na stronie internetowej Gminy – www.inowlodz.pl oraz BIP – www.bip.inowlodz.pl), który należy dostarczyć do siedziby Urzędu Miejskiego w Inowłodzu (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Inowłodzu;
- w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny po kliknięciu w link: formularz 23.(https://forms.gle/t9tTsysuJ2BSAuPc7)
- ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji - w dniach 05 czerwca 2024 w godzinach 7.30 – 15.30
- w trakcie otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się w dniu 23 maja 2024 r. w godzinach 16:00 -18:00, miejsce spotkania: Świetlica wiejska w Spale,
ul. Piłsudskiego 9, Spała.
Komitet Rewitalizacji będzie stanowić forum współpracy i dialogu dotyczącego rewitalizacji
w gminie Inowłódz, a jego rolą będzie przygotowywanie opinii i stanowisk, dotyczących procesu rewitalizacji.
Mając na względzie powyższe zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych oraz zgłaszania uwag do projektu uchwały Rady Miejskiej w Inowłodzu w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz działania komitetu rewitalizacji w gminie Inowłódz
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Inowłodzu w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz działania komitetu rewitalizacji w gminie Inowłódz dostępny będą w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Inowłódz oraz w Urzędzie Miejskim (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji w godzinach pracy Urzędu.
- Szczegóły
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI - PROJEKT
W dniu 13 maja 2024 r. rozpoczęliśmy konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Inowłódz na lata 2024-2032.
Osoby zainteresowane tematyką objętą zakresem konsultacji mogą składać uwagi do projektu GPR w terminie od 13 maja 2024 r. do 16 czerwca 2024 r.:
- w formie pisemnej poprzez formularz (dostępny do pobrania na stronie internetowej Gminy – www.inowlodz.pl oraz BIP – www.bip.inowlodz.pl), który należy dostarczyć do siedziby Urzędu Miejskiego (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji. W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Inowłodzu;
- w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny po kliknięciu w link: formularz (https://forms.gle/MW9Tq4C9C3Qh25Gw7)
- ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji - w dniu 5 czerwca 2024 w godzinach 7.30 – 15.30;
- w trakcie otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się w dniu
27 maja 2024 roku w godzinach 16.30 - 18.30, miejsce spotkania: sołtysówka
w Inowłodzu, ul. Spalska 4A, 97-215 Inowłódz
Gminny Program Rewitalizacji to dokument, który programuje proces rewitalizacji na tych obszarach gminy, w których stwierdzono największe nasilenie negatywnych zjawisk. Działania rewitalizacyjne zaplanowane na wyznaczonym obszarze, które zostaną wpisane do Gminnego Programu Rewitalizacji mają szansę na uzyskanie zewnętrznego finansowania m.in. z funduszy Unii Europejskiej.
Mając na względzie powyższe zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych oraz zgłaszania uwag do Projektu Gminnego Programu Rewitalizacji.
Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Inowłódz dostępne będą w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Inowłódz oraz w Urzędzie Miejskim (ul. Spalska 2, 97-215 Inowłódz) Budynek C, Referat Inwestycji w godzinach pracy Urzędu.
- Szczegóły