ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
1. Organizator imprezy: AUTOMOBILKLUB ŁÓDZKI, działający na zlecenie Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego.
Impreza organizowana jest siłami działaczy Klubowej Komisji Pojazdów Zabytkowych i Koła Motocykli Weteranów Automobilklubu Łódzkiego.
2. Uczestnictwo: Impreza jest organizowana wg Regulaminu Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych 2009 (MPPZ) w jego części mającej zastosowanie do motocykli i jest przeznaczona dla motocykli spełniających kryteria określone tym regulaminem. Niniejsze komunikat stanowi uzupełnienie tego regulaminu.
3. Motocykle zabytkowe i klasyczne nie spełniające kryteriów udziału w MPPZ są dopuszczone do rajdu na zasadzie gościnności i klasyfikowane oddzielnie w tzw. „klasie otwartej”. Do motocykli tej klasy stosuje się tylko założenia punktacji regulaminu MPPZ dające się do nich zastosować (np. nie bierze się pod uwagę stopnia oryginalności pojazdu,
czy nie posiadania Karty Oceny Pojazdu).
4. Wpisowe: pobierane będzie na miejscu imprezy, w recepcji i wynosi:
dla kierowcy motocykla - 70 zł: składa się z części rajdowej – 50 zł i części socjalno-bytowej 20 zł.
dla pasażera i osób towarzyszących 50 zł.
dla chętnych – noclegi w domkach kempingowych za dodatkową opłatą (wg cennika ośrodka).
5. Świadczenia: Kierowca w ramach wpisowego otrzymuje: parking strzeżony w nocy, znaczek pamiątkowy, pełną dokumentację rajdu i świadczenia socjalno-bytowe: pole namiotowe, posiłek na trasie rajdu, udział w balu komandorskim
i wszystkich atrakcjach przygotowanych przez organizatora.
Pasażer w ramach wpisowego otrzymuje: znaczek pamiątkowy i świadczenia socjalno-bytowe: pole namiotowe, posiłek na trasie rajdu, udział w balu komandorskim i wszystkich atrakcjach przygotowanych przez organizatora.
6. Baza imprezy: Ośrodek „Leśny Zakątek” (d. stanica ZHP) we Fryszerce k. Inowłodza.
7. Termin imprezy: 22-24 maja 2009r.
Rajd w dniu 23 maja – start I załogi o godz. 10:02, następnych załóg w odstępach 2-minutowych wg kolejności wylosowanych numerów startowych.
8. Motocykle startujące w Rajdzie muszą być dopuszczone do ruchu i posiadać aktualne ubezpieczenie OC oraz NW pasażerów.
9. Pojazdy biorące udział w rajdzie będą oznakowane naklejkami:
- z numerem startowym – pojazdy uczestników,
- z napisem „ORGANIZATOR” – pojazdy organizatorów i sędziów.
10. Trasę pokonuje się wg itinererów spełniających wymogi Międzynarodowej Kodyfikacji Nawigacyjnej PZM i w czasie zgodnym z podanym na kartach drogowych poszczególnych odcinków rajdu.
11. Przebieg rajdu:
Rajd składa się z 4 odcinków jazdy okrężnej:
– Odcinek I – jazda na regularność.
– Odcinek II – nawigacyjny,
– Odcinek III – nawigacyjny,
– Odcinek IV – nawigacyjny,
– trzech prób sprawności kierowania pojazdem (poza drogami publicznymi),
– konkursu strzeleckiego z broni pneumatycznej,
– testów z bezpieczeństwa ruchu drogowego, historii motocykla i innych,
– jazdy prezentacyjnej z konkursem elegancji.
12. Uczestnicy pokonują trasę indywidualnie i są zobowiązani do przestrzegania norm prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem Prawa o Ruchu Drogowym.
13. Uczestnicy zobowiązani są stosować się do poleceń komandora, sędziów na próbach i służb porządkowych.
14. W przypadku niesportowego zachowania lub łamania zasad prawnych, Komandor może wykluczyć uczestnika z Rajdu.
15. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez uczestników i osoby trzecie, podczas trwania imprezy.
16. Organizator ubezpieczy rajd w PZU S.A. od odpowiedzialności cywilnej i (sędziów) od następstw nieszczęśliwych wypadków – „PZU SPORT”
PROGRAM IMPREZY
PIĄTEK, 22 maja 2009.:
od 14:00 – przyjmowanie uczestników;
20:00 – rekreacja przy ognisku i muzyce.
SOBOTA. 23 maja 2009.:
8:00 – śniadanie (we własnym zakresie);
9:00 – odprawa zawodników, losowanie numerów startowych;
9:30 – badanie techniczne (sukcesywnie, pół godziny przed startem każdego zawodnika);
10:02 – start do I odcinka (na regularność jazdy);
– zwiedzanie obiektu zabytkowego (na mecie I odcinka);
– odcinek II (nawigacyjny);
– konkurs strzelecki z broni pneumatycznej;
– dwie próby sprawności kierowania Sz1 i Sz2 (na mecie odcinka II);
– zwiedzanie obiektu zabytkowego;
– odcinek III (nawigacyjny);
– konkurs wolnej jazdy na czas dla solówek i zrywu-hamowania dla sidecarów (na mecie III odcinka);
– złożenie kwiatów pod pomnikiem mjr „Hubala”.
– przerwa i poczęstunek;
– odcinek IV (nawigacyjny);
– testy z historii motoryzacji, bezpieczeństwa ruchu drogowego i inne;
– badanie techniczne porajdowe;
– jazda pokazowa z konkursem elegancji;
21:00 – bal komandorski (wspólna kolacja, muzyka, taniec, rekreacja);
NIEDZIELA: 24 maja 2009.:
8:00 – ogłoszenie wyników prowizorycznych;
9:00 – śniadanie (we własnym zakresie);
10:00 – uroczystość rozdania nagród;
14:00 – zakończenie imprezy
W PRZYPADKACH UZASADNIONYCH – np. WZGLĘDAMI BEZPIECZEŃSTWA, ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE MOŻLIWOŚĆ WPROWADZENIA ZMIAN W PROGRAMIE IMPREZY.
TRASA RAJDU: Długość rajdu wynosi ok. 100 km. Uczestnicy startują indywidualnie w odstępach 2 minutowych i są zobowiązani do jazdy zgodnej z prawem o ruchu drogowym. Żaden z odcinków rajdu nie wymaga zamykania dróg i nie spowoduje utrudnień w ruchu. Próby i konkursy będą prowadzone poza drogami publicznymi.
Odcinek I (jazda na regularność): Zadana prędkość średnia 30 km/godz. długość odcinka ok. 15,0 km.
Trasa: Fryszerka - Inowłódz. (Szczegółowy przebieg trasy rajdu jest zaszyfrowany w itinererach typu
strzałkowego, spełniających wymogi Międzynarodowej Kodyfikacji Nawigacyjnej PZM).
Odcinek II (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 15,0 km.
Trasa: Inowłódz – Jeleń.
Odcinek III (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 50,0 km.
Trasa: Jeleń – Anielin, Szaniec „Hubala”.
Odcinek IV (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 25,0 km.
Trasa: Anielin, Szaniec „Hubala” – Fryszerka.
Jazda pokazowa (jazda nawigacyjna): Zadana prędkość średnia 20 km/godz, długość odcinka ok. 3,0 km.
Trasa: Fryszerka – Fryszerka .
KIEROWNICTWO RAJDU:
Komandor – KRYSTYNA JUSIS;
Przewodniczący jury: wyznaczony członek GKPZ PZM;
V-komandor ds. trasy – PIOTR CZECH;
Kierownik Komisji Technicznej – JÓZEF T. MOTYLEWSKI;
Kierownicy prób sprawnościowych – ADAM KUSTOSIK i TOMASZ SOBOLEWSKI;
Kierownik ds. obliczeń, zabezpieczenie medyczne imprezy – JANUSZ JUSIS;
Biuro rajdu – JAN JUSIS.
KONTAKT:
Automobilklub Łódzki: ul Drewnowska 147, 91-008 ŁÓDŹ, tel. 042 654 70 16;
Komandor KRYSTYNA JUSIS: tel. 042 686 66 24. kom. 0502 289 179, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
V-komandor ds. trasy PIOTR CZECH: tel. 042 681 33 24, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.