Zgłoszone projekty zostały wcześniej ocenione przez specjalnie powołaną do tego celu Kapitułę Konkursową, która dokonała podsumowania i wybrała jej zdaniem najciekawsze projekty w ramach poszczególnych kategorii konkursowych. Wyniki:
- projekt markowy - gmina Uniejów. Kampania promująca markę „Termy Uniejów”;
- projekt turystyczny - Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Dmosińskiej w Nagawkach. Utworzenie żywego skansenu – Centrum Folkloru Polskiego;
- projekt innowacyjny - Spółka AMZ - Kutno. Wdrożenie najnowocześniejszej technologii produkcji balistycznych paneli kompozytowych stanowiących pancerz ochronny w pojazdach wojskowych oraz saperskich;
- projekt inwestycyjny dla mikro - i małych przedsiębiorstw - W4E Centrum Energii Wiatrowej. Zakup innowacyjnego urządzenia – Sodar oraz urządzeń, umożliwiających wdrożenie usługi, polegającej na precyzyjnym pomiarze kierunku i prędkości wiatru oraz temperatury na różnych wysokościach;
- lider dotacji - Spółka Amii zrealizowała łącznie 8 projektów. Dotacje unijne umożliwiły firmie promocję filtrów na targach międzynarodowych, a także rozbudowę profesjonalnego laboratorium do badania: jakości systemów uzdatniania wody oraz alkomatów.
- W szóstej, specjalnej kategorii - pn. Nagroda Internautów, wpływ na wynik mieli sami internauci, których wysoka aktywność zaprocentowała wyborem zwycięzcy. Łącznie w Plebiscycie oddano 1127 głosów, a faworytem została Gmina Uniejów, która uzyskała 370 głosów.
W konkursie jako nominowany, w kategorii projekt turystyczny, był projekt Gminy Inowłódz „Rozbudowa, adaptacja i częściowa rekonstrukcja ruin zamku Kazimierza Wielkiego w Inowłodz.”
Pisali o gali:
http://www.mocniwbiznesie.pl/gala.php
http://www.spacein.pl/article/136/news/5867/
http://www.rpo.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/rpo/rpo/strona_glowna/informacja_i_promocja/materialy_informacyjne/biuletyn_informacyjny/biuletyn_informacyjny_nr_4_2013