Nasi uczniowie dzięki pracy w szkolnym radio nabywają umiejętności poprawnego pod względem fonetycznym i stylistycznym wypowiadania się, kreowania rzeczywistości, reagowania na potrzeby słuchaczy, sporządzania zwięzłych notatek, komunikatów, przeprowadzania wywiadów.

Ważną podkreślenia umiejętnością jest tworzenie ścieżek  dźwiękowych, montaż i posługiwanie się sprzętem radiowym tzn. mixerem, mikrofonem, odtwarzaczem CD.

Uczniowie poczytują sobie za zaszczyt i wyróżnienie możliwość pracy w szkolnym radio.

Prowadzenie szkolnego radia to atrakcyjna forma uaktywniania młodych ludzi, uatrakcyjnia życie szkoły. Pełni też funkcje terapeutyczne: uczniowie są bardziej otwarci, nabywają pewności siebie,  chcą działać, stają się liderami wśród rówieśników. Czasem pełniąc tak odpowiedzialną funkcję nie wypada im źle się uczyć czy zachowywać.

Naszym marzeniem jest,  aby ktoś z naszych uczniów związał swoją dorosłą drogę życiową z mediami.

Opiekunami radia są nauczyciele: p. Paulina Kowalska i p. Roman Rodakowski.

Najaktywniejsi uczniowie – redaktorzy to:  Patryk Miazga, Szczepan Tabor, Kacper Sołtys, Ewelina Madzio, Małgorzata Mizera, Dawid Sobolewski.

 

radio-2

Pin It